Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Hoe dien ik een klacht in over huurschade?

Hebt u een schadegeval in uw vakantiehuis opgemerkt? Dan volstaat het om een klacht wegens huurschade in te dienen via ons contactformulier. 

OPGELET: uw klacht moet verplicht i,ngediend worden binnen de 5 dagen na het einde van het verblijf waarbij je het schadegeval hebt opgemerkt. 


Hieronder leest u hoe u stap voor stap een klacht indient wegens een schadegeval:
- Log in op uw eigenaarsaccount
- Zorg ervoor dat u het reserveringsnummer hebt waarvoor u huurschade hebt vastgesteld. Dat vindt u in uw eigenaarsruimte onder de rubriek ‘Planning'. Ter herinnering:uw boekingen worden gesorteerd op verblijfsdatum.
- Ga vervolgens terug naar de homepage, klik in het roze vak 'Hulp nodig?' rechts op uw scherm op 'Contactformulier'.

- Onder 'Mijn vraag betreft' selecteert u 'Een klacht'.
- Geef het reserveringsnummer in waarvoor u schade hebt vastgesteld, zodat alle informatie over dit verblijf kan worden doorgegeven aan onze verzekeringsmakelaar, Schmatz & Partners.
- Binnen de 8 werkuren na het indienen van uw claim zal onze makelaar contact met u opnemen met een claimformulier en een verzoek om bewijsstukken om uw dossier samen te stellen.
- Zodra het dossier volledig is, d.w.z. wanneer de makelaar over alle nodige elementen beschikt om een positie in te nemen:
- Voor dossiers waarbij de waarde van de schade minder dan € 5.000 bedraagt, heeft onze makelaar 3 werkdagen om de schadevergoeding goed te keuren en contact met u op te nemen.
- Voor gevallen waarin de waarde van de schade meer dan 5.000 euro bedraagt, kan de termijn langer duren omdat een expert ter plaatse moet komen.
- Binnen de 5 werkdagen na de beslissing van onze makelaar wordt de betaling op uw bankrekening overgeschreven. 


Belangrijk: de hoogte van de franchise hangt af van de capaciteit van uw vakantiehuis.
- 2 tot 9 personen: € 50.
- 10 tot 25 personen: € 70.
- 26 personen en meer: € 100. 

Dit is een Engelse franchise (als het bedrag hoger is dan de franchise, wordt het totale schadebedrag vergoed).

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Uitzonderlijk gesloten : donderdag 25 december donderdag 01 january


Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.

Telefoonlijn

Customer Service

Belt u ons over een boeking of een verblijf? Druk op 1 om met een van onze medewerkers van de Klantenservice te spreken.

  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag: van 9.00 tot 19.00 uur
  • Zaterdag: van 10.00 tot 16.00 uur
  • Zondag: van 10.00 tot 13.00 uur

Host Success Team

Contacteert u ons voor een andere vraag dan een boeking of verblijf? Druk op 2 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

Hebt u een technisch probleem met uw eigenaarsruimte? Toets 3 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

  • Van maandag tot en met vrijdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur

Is de service die u nodig heeft tijdelijk niet beschikbaar?
Laat een spraakbericht achter en we contacteren u zo snel mogelijk. Vermeld de referentie van uw huis, het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en de reden voor uw telefoontje.