Onze website maakt gebruik van cookies. Door verder te surfen gaat u akkoord met ons cookie-beleid.
Reizen van en naar België is toegestaan, maar wordt sterk afgeraden - update 12/05 - Bekijk onze veelgestelde vragen
  • NL

Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Wat is het verschil tussen forfaitaire kosten en verbruikskosten?

De forfaitaire kosten liggen vast per forfait en zijn dus op voorhand gekend. De verbruikskosten variëren naargelang je verbruik en worden betaald op het einde van je verblijf.

Forfaitaire kosten 

Het totale bedrag van je forfaitaire kosten ligt vast volgens je verblijfsduur, wordt per forfait berekend en is dus op voorhand gekend. Daarom dat deze kosten al op voorhand betaald kunnen worden via je factuur. Sommige eigenaars hebben liever dat je deze onmiddellijk ter plaatse betaalt, bij aankomst. Bij beide opties staat het bedrag op je factuur en staat er duidelijk bij of je deze ter plaatse cash betaalt of op voorhand via de factuur. 

Verbruikskosten 

Het totale bedrag van deze kosten wordt berekend op het einde van je verblijf, volgens je werkelijke verbruik. Daarom dat deze cash ter plaatste betaald moeten worden, rechtstreeks aan de eigenaar. 

We geven je hoe dan ook een schatting van deze kosten, zodat je die kan verrekenen in je budget en je genoeg cash kan meenemen. Deze schatting is niet bindend en is gebaseerd op het verbruik van eerdere huurders in een vergelijkbare periode. Deze schatting staat op de beschrijving van je vakantiewoning, onder de rubriek ‘prijs van het verblijf’, en wordt voorafgegaan door een *. 

Tip 

We geven je graag enkele tips om je verbruik in te perken en de kosten te beheren: 

  • sluit ramen en deuren wanneer het buiten koud is, maar ook wanneer het heel warm is (denk hierbij ook aan de luiken voor de ramen). Op die manier hou je een aangename temperatuur binnen en moet je niet te veel verwarmen of afkoelen. 
  • gebruik de thermostaat 
  • leg een zeil over het zwembad 
  • doe de lichten uit wanneer je een ruimte verlaat 
  • leg de apparaten die energie vreten af wanneer je ze niet gebruikt (sauna, jacuzzi, oven) 

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Per telefoon

Bereikbaar van maandag tot donderdag van 9 tot 17u, op vrijdag van 9 tot 19u en in het weekend van 10 tot 16u. Gemiddelde wachttijd: 10 minuten.

Live chat

Een medewerker staat voor je klaar van maandag tot vrijdag, van 9 u tot 17u.