Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

DAC7: De te verstrekken informatie

Welke gegevens moet ik verzamelen en verstrekken? 

  • Identiteit en contactgegevens (naam, adres, geboortedatum en -plaats, rijksregisternummer voor particulieren / ondernemingsnummer voor bedrijven)
    Contactgegevens van de wettelijke vertegenwoordiger (voor bedrijven)
  • Aangeven of er een Vaste Inrichting is verbonden aan de verhuur (bedrijf belastbaar in een ander land dan het land van zijn statutaire zetel vanwege de activiteiten die het in dat andere land uitoefent)
  • Volledig adres en kadastraal nummer van elk onroerend goed
  • Fiscaal identificatienummer (FIN) en uitgifte land, indien van toepassing (zie PDF-bestand voor het te gebruiken formaat): het FIN is een nummer dat door de belastingdienst van een land wordt toegekend om elke belastingplichtige te identificeren. Het moet worden verstrekt, vooral als het onroerend goed zich in een ander land bevindt dan uw hoofdverblijfplaats.
  • Btw-nummer, indien van toepassing 
  • Bankgegevens (IBAN, BIC, rekeninghouder) 
  • Kadastraal referentienummer van elk onroerend goed


Mijn kadastraal referentienummer vinden 

  • Uw kadastraal referentienummer is essentieel om het DAC7-formulier in te vullen. 
  • Als uw onroerend goed in België is gelegen, kunt u het gemakkelijk vinden op MyMinfin – Mijn woning
    • Eenmaal ingelogd op uw account:
      1. Klik op het tabblad "Mijn woning"
      2. Bekijk de lijst van uw onroerende goederen
      3. Het kadastraal referentienummer verschijnt voor elk onroerend goed (21 cijfers en letters, bijv.: 25023A059800P000P0000)

  • Goed om te weten:
    • De eerste 5 cijfers komen overeen met uw kadastrale afdeling
    • De rest omvat onder andere de kadastrale matrix


Veelgestelde vragen DAC7

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Uitzonderlijk gesloten : donderdag 01 january


Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.

Telefoonlijn

Customer Service

Belt u ons over een boeking of een verblijf? Druk op 1 om met een van onze medewerkers van de Klantenservice te spreken.

  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag: van 9.00 tot 19.00 uur
  • Zaterdag: van 10.00 tot 16.00 uur
  • Zondag: van 10.00 tot 13.00 uur

Host Success Team

Contacteert u ons voor een andere vraag dan een boeking of verblijf? Druk op 2 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

Hebt u een technisch probleem met uw eigenaarsruimte? Toets 3 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

  • Van maandag tot en met vrijdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur

Is de service die u nodig heeft tijdelijk niet beschikbaar?
Laat een spraakbericht achter en we contacteren u zo snel mogelijk. Vermeld de referentie van uw huis, het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en de reden voor uw telefoontje.