Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Wat te doen als er kosten zijn na het verblijf die de schadeverzekering niet dekt?

•Vakantiehuis op orde krijgen (poetsen, afval sorteren, opruimen, de barbecue schoonmaken enz.)
Ardennes-étape raadt zijn partners sterk aan om kosten in verband met een normaal gebruik van het vakantiehuis niet aan te rekenen. Is de huurder vertrokken zonder de vaatwasmachine leeg te maken? Dat is lastig, maar uiteindelijk is het een relatief onschuldig ongemak. Toch bieden wij onze excuses aan voor het gebrek aan beleefdheid van sommige klanten. Daarom stellen wij u het volgende voor: als u minstens één extra werkuur nodig hebt om uw vakantiehuis weer op orde te krijgen, kunt u de werkelijke kosten voor dat extra werk van de huurwaarborg aftrekken. In overeenstemming met de huurder, natuurlijk. 


•Schade lager dan het bedrag van uw vrijstelling (€ 50 bij huizen voor 2 tot en met 9 personen; € 70 bij huizen voor 10 tot 25 personen; € 100 bij huizen vanaf 26 personen)
We raden u aan om kleine schadegevallen rechtstreeks met de huurder te regelen en, met zijn toestemming, de kosten van de huurwaarborg af te trekken. Wordt er geen akkoord bereikt? Dan moet u de verantwoordelijkheid van de huurder en het geclaimde bedrag kunnen bewijzen. 


•Diefstal (of verlies)
Merkt u dat een huurder (misschien per ongeluk) na zijn verblijf een voorwerp uit uw vakantiehuis heeft meegenomen? Is een bepaald voorwerp uit uw vakantiehuis verdwenen? Neem dan rechtstreeks contact op met de huurder om hem op de hoogte te brengen van het verlies. U vindt diens telefoonnummer op het tabblad ‘Planning’ in uw Eigenaarszone, via de link ‘Details’ bij de reservering in kwestie. Vraag aan de huurder of hij het voorwerp niet per ongeluk heeft meegenomen. Is dat het geval? Zoek dan samen naar een manier om het voorwerp in kwestie terug te bezorgen. Is dat niet het geval en moet u het verdwenen voorwerp vervangen, dan kunt u de geschatte kosten van de huurwaarborg aftrekken. In overeenstemming met de huurder, natuurlijk. 


GOED OM TE WETEN
Om kosten van de huurwaarborg af te trekken en/of de details van de kosten aan de huurder over te maken, moet het afrekeningsformulier ten laatste vijf dagen na de einddatum van het verblijf ingevuld zijn. Bekijk het hier:"Hoe geef ik een eindafrekening in?"

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Uitzonderlijk gesloten : donderdag 25 december donderdag 01 january


Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.

Telefoonlijn

Customer Service

Belt u ons over een boeking of een verblijf? Druk op 1 om met een van onze medewerkers van de Klantenservice te spreken.

  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag: van 9.00 tot 19.00 uur
  • Zaterdag: van 10.00 tot 16.00 uur
  • Zondag: van 10.00 tot 13.00 uur

Host Success Team

Contacteert u ons voor een andere vraag dan een boeking of verblijf? Druk op 2 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

Hebt u een technisch probleem met uw eigenaarsruimte? Toets 3 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

  • Van maandag tot en met vrijdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur

Is de service die u nodig heeft tijdelijk niet beschikbaar?
Laat een spraakbericht achter en we contacteren u zo snel mogelijk. Vermeld de referentie van uw huis, het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en de reden voor uw telefoontje.