Raadpleeg onze FAQ voor meer informatie

Mijn huurders hebben een elektrische wagen. Wat moet ik doen?

Mijn huurders hebben een elektrische wagen. Wat moet ik doen? Steeds meer mensen rijden met een elektrische wagen. Uw klanten moeten hun elektrische voertuig dus ook kunnen opladen. Goede communicatie bij hun aankomst is dan ook belangrijk. 


We raden u daarom aan om ... 

  • uw huurders een lijst met laadpunten/laadpalen in de buurt van uw vakantiehuis te overhandigen. Op deze website vindt u een kaart met het overzicht van alle laadpalen in de buurt. https://nl.chargemap.com/map 
  • uw huurders indien mogelijk toe te laten hun elektrische wagen op te laden bij uw vakantiehuis (vraag hierover advies aan uw elektricien). Spreek in het tweede geval zeker een toeslag per laadbeurt af met de huurder. 

Volgens de voorwaarden van ons contract is een elektrisch voertuig opladen namelijk niet inbegrepen in de 'Kosten'. U hebt dus het recht om hiervoor extra aan te rekenen. De prijs schommelt tussen 7 en 20 euro per laadbeurt, afhankelijk van het type voertuig (volledig elektrisch of hybride, formaat van de batterij enz.). Deze bedragen zijn indicatief en schommelen in functie van de elektriciteitsprijzen.
Binnen de 5 dagen na het einde van het bewuste verblijf dient u dit bedrag toe te voegen aan de eindafrekening onder het keuzemenu 'Extra kosten toevoegen die niet door de verzekering worden gedekt', vervolgens 'Opladen elektrisch voertuig niet inbegrepen in het energiepakket'. 

Wilt u uw vakantiehuis uitrusten met een oplaadpunt voor elektrische voertuigen?
Dankzij ons partnerschap met EDI - Electric by D'Ieteren kan u uw vakantiehuis tegen voordelige voorwaarden uitrusten met een laadpaal. De details vindt u hier. 

Hebt u een laadpaal voor elektrische voertuigen geïnstalleerd bij uw vakantiehuis?
Laat het ons weten via het contactformulier, categorie 'Beschrijving van mijn vakantiehuis', subcategorie 'Ik heb extra apparatuur geïnstalleerd en wil de beschrijving wijzigen'.

Heb je geen antwoord op je vraag gevonden? Neem contact met ons op.

Uitzonderlijk gesloten : donderdag 25 december donderdag 01 january


Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.

Telefoonlijn

Customer Service

Belt u ons over een boeking of een verblijf? Druk op 1 om met een van onze medewerkers van de Klantenservice te spreken.

  • Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur
  • Vrijdag: van 9.00 tot 19.00 uur
  • Zaterdag: van 10.00 tot 16.00 uur
  • Zondag: van 10.00 tot 13.00 uur

Host Success Team

Contacteert u ons voor een andere vraag dan een boeking of verblijf? Druk op 2 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

Hebt u een technisch probleem met uw eigenaarsruimte? Toets 3 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.

  • Van maandag tot en met vrijdag: van 9.00 tot 12.00 uur en van 14.30 tot 17.00 uur

Is de service die u nodig heeft tijdelijk niet beschikbaar?
Laat een spraakbericht achter en we contacteren u zo snel mogelijk. Vermeld de referentie van uw huis, het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en de reden voor uw telefoontje.