Contactformulier
Voor vragen of nieuwe verzoeken kan je ons contactformulier invullen. Je verzoek wordt dan doorgestuurd naar het betrokken team en een van onze medewerkers zal zo snel mogelijk contact met je opnemen.
Algemene regels
Enkele adviezen om je zwembad en wellnessruimte te onderhouden:
1. Verluchten
Het ideale scenario is een natuurlijke ventilatie (via een raam) gecombineerd met een mechanische “geforceerde” ventilatie (ventilatiesysteem met afzuiging).
2. Poetsen
Vochtige, warme en afgesloten ruimtes zijn vatbaar voor het ontwikkelen van bacteriën. Daarnaast slijten materialen in zo’n omgeving ook sneller. Regelmatig poetsen voorkomt heel wat ongemakken. Ontdek onze adviezen hieronder.
3. Informeren
Leg aan je huurders uit hoe ze op een goeie manier gebruik kunnen maken van de wellnessvoorzieningen. Vraag hen ook om te douchen vooraleer ze van de ontspannende ervaring genieten.
Tips wellness
Onderhoud van een zwembad
Je moet minstens twee maal per week de filter en de pH-waarde controleren. Daarnaast moet je ook eenmaal per week het water behandelen en het zwembad poetsen. Uiteraard moet dit onderhoud ook je bezettingsgraad volgen. Het moet verplicht gebeuren na elk verblijf.
1. Water behandelen
Het water van je zwembad moet permanent gedesinfecteerd zijn en een normale pH-waarde hebben. De zwembaden van vakantiehuizen zijn voorzien van een automatisch systeem die dit regelt, wat jou heel wat werk bespaart. In het geval van ongewone geurtjes of huidirritatie, moet je misschien de pH opnieuw in evenwicht brengen of de concentratie aan chloor aanpassen.
2.Poetsen
Schaf een robotstofzuiger aan voor zwembaden om de muren en de bodem van het zwembad te reinigen. Denk er ook aan om de trapjes, de randen en alles dat contact heeft met het water te poetsen.
3. Filteren
Leg de pomp regelmatig aan, naargelang het gebruik van het zwembad.
Onderhoud van een hammam
Om de cabine schoon te maken, gebruik je het best een zachtaardig onderhoudsproduct dat speciaal voor dit gebruik bestemd is (aangeraden door de fabrikant of de installateur). Let er op dat je alle oppervlakken poetst: de vloer, de banken, de wanden. Laat tussen twee verblijven de deur openstaan, om alle vochtigheid volledig te laten verdwijnen en de cabine te laten verluchten.
Tips voor jouw hammam
Onderhoud van een sauna
Voor de hygiëne en de levensduur van de sauna, behandel je best het hout na de installatie. Dat kan met een vernis of een speciale olie. Een regelmatig onderhoud voorkomt dat het hout snel verslijt.
Na ieder verblijf:
2 maal per jaar :
Onderhoud van een jacuzzi
1. Water behandelen
Het water van een jacuzzi moet op dezelfde manier behandeld worden als dat van een zwembad: permanent gedesinfecteerd en met een normale pH-waarde.
2. Filteren
Je jacuzzi is al uitgerust met een filter. In geval van intensief gebruik (wat vaak het geval is bij een vakantiehuis), is het handig om de skimmer te voorzien van een wasbare “filtersok”. Dat zorgt ervoor dat de grote filter minder belast wordt.
3. Verluchten
Een jacuzzi zorgt voor vochtigheid. Staat je jacuzzi binnen, voorzie dan een ontvochtiger bovenop een ventilatiesysteem. Zo maak je de ruimte al wat droger.
Tip jacuzzi
Een jacuzzi heeft heel wat dingen die aangepast kunnen worden: temperatuur, kleur van de lichten, keuze van de jets… Om het gebruik gemakkelijker te maken en de levensduur te verlengen, blokkeer je die best. Leg aan je huurders uit dat je de jacuzzi zo ingesteld hebt dat die de beste ervaring geeft en dat ze hem enkel maar moeten aanleggen. Ze zullen je dankbaar zijn voor deze service.
Uitzonderlijk gesloten : donderdag 25 december donderdag 01 january
Geen nood, we reageren zo snel mogelijk op uw bericht.
Belt u ons over een boeking of een verblijf? Druk op 1 om met een van onze medewerkers van de Klantenservice te spreken.
Contacteert u ons voor een andere vraag dan een boeking of verblijf? Druk op 2 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.
Hebt u een technisch probleem met uw eigenaarsruimte? Toets 3 om met een medewerker van ons Host Success Team te spreken.
Is de service die u nodig heeft tijdelijk niet beschikbaar?
Laat een spraakbericht achter en we contacteren u zo snel mogelijk. Vermeld de referentie van uw huis, het telefoonnummer waarop u bereikbaar bent en de reden voor uw telefoontje.