Zijn de algemene verkoopvoorwaarden niet duidelijk voor u?
Hier vindt u een samenvatting van de belangrijkste informatie die beschreven wordt in onze algemene verkoopvoorwaarden.

LET OP, dit document wordt u ter beschikking gesteld om de wettelijke en officiële tekst beter te begrijpen. Het vervangt deze niet.

  • Art. 1. Identificatie en toepassingsgebied van de algemene voorwaarden inzake terbeschikkingstelling

    Ardennes-étape is het gedeponeerd merk van Asteria bvba. Het bedrijf heeft zijn zetel in Stavelot (België) en is erkend door het BIV.
    Om een vakantiehuis van Ardennes-étape te reserveren, moet u de algemene verkoopvoorwaarden lezen en aanvaarden. Ze definiëren de voorwaarden sine qua non om een reservering te doen bij Ardennes-étape. U moet er zich strikt aan houden.

  • Art. 2. Voorwerp en online-goedkeuring van de algemene voorwaarden

    Wat doet Ardennes-étape ?
    Ardennes-étape verzekert de promotie van vakantiehuizen die ze geselecteerd heeft in de Ardennen, beheert de reserveringen en ontvangt de betaling van het verblijf voor rekening van de eigenaar, maar bezit zelf geen woningen.

  • Art. 3. Informatie verstrekt door Ardennes-étape

    In de algemene verkoopvoorwaarden vindt u een beschrijving van elke stap van de reservering
    Tijdens de reserveringsprocedure kunt u terugkeren naar de vorige stappen om de inhoud te wijzigen. Eenmaal de reservering bevestigd is (en de algemene verkoopvoorwaarden aanvaard zijn), kunt u alle gegevens betreffende de reservering raadplegen. U kunt de doorgegeven informatie echter niet meer wijzigen.

    Als het bedrag van uw reservering 650€ bedraagt of meer, is de annuleringsverzekering verplicht.
    Ardennes-étape biedt u in elk geval de mogelijkheid om een huurschadeverzekering af te sluiten. Deze verzekering is facultatief.

    Na uw reservering ontvangt u per e-mail en in uw account « Mijn Ardennes-étape » alle informatie betreffende uw verblijf (adres, gegevens van de eigenaar enz). Alle bijkomende informatie is beschikbaar via ons Contact Center.

    De verwerking van persoonlijke informatie wordt bepaald in ons privacybeleid. Principieel zal Ardennes-étape geen enkele persoonlijke informatie die u aan hem toevertrouwt, meedelen, verhuren of verkopen aan derden. We delen uw gegevens enkel mee aan de eigenaars van het vakantiehuis dat u gehuurd heeft, en voor zover dit gerechtvaardigd is.

  • Art. 4. Informatie verstrekt door de klant

    Tijdens uw reservering vraagt Ardennes-étape u een precieze beschrijving van de samenstelling van uw groep. Let erop dat de doorgegeven informatie correct is.

  • Art. 5. Vorming van het terbeschikkingstellingscontract

    Klikken op « Ik verklaar kennis te hebben genomen van de algemene verkoopvoorwaarden en deze te aanvaarden. Ik bevestig op definitieve wijze mijn reservering.» op het einde van de reserveringsprocedure, betekent zoveel als het tekenen van een huurcontract met Ardennes-étape voor het betreffende verblijf.

    Sommige logementen zijn onderhevig aan bijzondere bepalingen. Deze bepalingen worden duidelijk vermeld in de beschrijvende fiche van het vakantiehuis en herhaald tijdens de reserveringsprocedure.
    In dat geval wordt de reservering onderworpen aan de voorafgaande goedkeuring van de eigenaar van de woning.
    In alle andere gevallen wordt het verblijf in het vakantiehuis voor u geblokkeerd, zodra u reserveert.

  • Art. 6. Prijs

    De prijs van het verblijf wordt duidelijk gedetailleerd tijdens de reserveringsprocedure. De klant neemt kennis van de eventuele bijkomende kosten die erbij komen op het einde van het verblijf.

  • Art. 7. Verplichtingen van de klant

    Bij de reservering betaalt u 30% van het bedrag. 8 weken voor het begin van het verblijf regelt u het saldo.

    U heeft geen toegang tot het verblijf als :

    • u geen 100% van het bedrag van de reservering betaald heeft.
    • u geen waarborg betaalt.
      De waarborg wordt, na aftrek van de verbruikskosten en andere lasten, teruggegeven op de dag van vertrek, ofwel binnen de 15 dagen teruggestort per overschrijving.
    • u de maximale capaciteit van het verblijf niet respecteert.
    • u de specifieke voorwaarden van het verblijf (samenstelling van de groep, aanwezigheid van dieren…) niet respecteert.

    7.2. Verantwoordelijkheid van de klant

    U verbindt zich ertoe om de netheid, de uitrusting en de kwaliteit van het verblijf te respecteren. U bent burgerlijk aansprakelijk voor de gedragingen van uw gasten en dieren die u onder uw hoede heeft.
    U moet de woning netjes en in orde achterlaten.
    U moet uw afval sorteren. Zoniet, kunnen er kosten afgehouden worden van de waarborg.

    Schade, klachten, non-conformiteit van de woning?
    Bekijk paragraaf 7.2.2. Deze geeft u duidelijk alle informatie voor de verschillende denkbeeldige situaties.

    Onthoud dat u in het algemeen burgerlijk en exclusief verantwoordelijk bent voor uw daden, de daden van uw gasten, en de dieren die u vergezellen.
    Ardennes-étape kan niet verantwoordelijk gesteld worden in geval van schade veroorzaakt aan uzelf, uw gasten of uw dieren.
    Indien de woning niet overeenkomt met de beschrijving
    moet u binnen de 24u een klacht indienen bij de gerant of de eigenaar van de woning. Doe dit ook schriftelijk.
    Indien u een klacht heeft na het verblijf, heeft u een week om Ardennes-étape te verwittigen per aangetekend schrijven. Ardennes-étape is niet verantwoordelijk voor de non-conformiteit van de woning. Ardennes-étape zal de rol van bemiddelaar vervullen en alles in het werk stellen om het probleem in der minne op te lossen binnen een termijn van maximaal 4 maanden.
    Erna is er sprake van een geschil en zal Ardennes-étape ontheven worden van haar bemiddelingsopdracht.

    Vraag bij uw aankomst uw gids "Ardennes-Pass » (ancre) indien de gerant nalaat om u deze te geven. Het ontbreken van deze gids heeft geen enkele schadevergoeding van Ardennes-étape tot gevolg.

    Aankomst- en vertrekuur worden vermeld op het verblijfsticket en bij de veelgestelde vragen.
    Indien u niet kunt aanwezig zijn in dit tijdsbestek, contacteer dan de eigenaar om het aankomstuur aan te passen.

    Vergeet niet om uw lakens, donsovertrekken, kussenslopen en vaatdoeken mee te nemen, die niet ter plaatse zijn. Indien u het beddengoed niet beschermt, zullen er bijkomende reinigingskosten afgehouden worden van de waarborg.

    Parkeer u op de daartoe voorziene plaatsen. Plaats geen tijdelijke onderkomens zoals een mobilhome…

    Respecteer stipt de capaciteit van de woning, volwassenen, kinderen en baby’s meegerekend. Deze regel is een wettelijke verplichting in de Belgische wetgeving aangaande de brandverzekering in de vakantieverhuur.

    Respecteer stipt het maximale aantal dieren dat toegelaten is in de woning die u gehuurd heeft.

  • Art. 8. Verplichtingen van Ardennes-étape

    Ardennes-étape garandeert de conformiteit van de beschrijvingen van de huizen, met uitzondering van het geluidsniveau, de foto's, de 3D plattegronden en de toeristische informatie, die enkel ter informatie gegeven worden.

  • Art. 9. Opzegging door Ardennes-étape

    Als Ardennes-étape het contract verbreekt voor de aanvang van het verblijf, voor een motief dat niets te maken heeft met de klant, zal hij de keuze hebben tussen het aanvaarden van een ander gelijkwaardig of beter aanbod of de terugbetaling van alle betaalde bedragen.

    Ardennes-étape behoudt zich het recht om het contract op te zeggen zonder voorafgaande kennisgeving en zonder schadeloosstelling, als de klant de betalingsmodaliteiten niet respecteert en zich tijdens het verblijf niet houdt aan de algemene voorwaarden. De klant zal aan Ardennes-étape de annuleringskosten betalen (zie artikel 10).

  • Art. 10. Opzegging door de klant

    De klant kan op elk moment zijn reservering opzeggen. Hij zal Ardennes-étape vergoeden voor de geleden schade. Hoe dichter bij het begin van het verblijf, hoe hoger de schadevergoeding zal zijn, tot 100% van de huurprijs.

  • Art. 11. Wijziging van een essentieel element van het contract voor de begindatum van het verblijf

    Als een essentieel element betreffende uw reservering gewijzigd werd of ontbreekt, zal Ardennes-étape u zo spoedig mogelijk verwittigen en u een andere woning van dezelfde of betere kwaliteit voorstellen. U heeft drie dagen om het aanbod te aanvaarden of te weigeren. Bij weigering, zal Ardennes-étape u het betaalde bedrag terugstorten en kunt u een schadevergoeding eisen, beperkt tot maximum één keer de totale prijs van het verblijf.

  • Art. 12. Wijzigingen van een essentieel element tijdens het verblijf

    Als tijdens uw verblijf blijkt dat één of meerdere essentiële punten van het terbeschikkingstellingscontract niet langer uitgevoerd kunnen worden, zal Ardennes-étape binnen 48 uur (2 werkdagen) een ander evenwaardig aanbod voorstellen. Als het alternatieve aanbod goedkoper is, zal Ardennes-étape het prijsverschil zo vlug mogelijk aan de klant terugbetalen.

    Als de klant het initiatief neemt dit aanbod te weigeren of als Ardennes-étape zelf niet in staat is dit alternatieve aanbod voor te stellen, zal het contract van rechtswege worden opgezegd en zal Ardennes-étape aan de klant een deel van de totale prijs van het verblijf terugbetalen naar rato van de resterende dagen tot het einde van het verblijf. De klant kan eventueel een schadevergoeding eisen voor de niet volledige uitvoering van het contract. Deze schadevergoeding zal beperkt zijn tot maximum de totale prijs van het verblijf en geëvalueerd worden op basis van de schade die door de klant wordt geleden gerechtvaardigd door schriftelijke documenten.

    De klant kan echter geen aanspraak maken op een terugbetaling of een schadevergoeding als de gedeeltelijke of totale annulering van het verblijf het gevolg is van een geval van overmacht of bij een vroegtijdig vertrek van de klant.

  • Art. 13. Diverse

    Deze algemene verkoopvoorwaarden worden geregeld door het Belgische recht. Bij geschillen zullen enkel de rechtbanken van het gerechtelijke arrondissement van Verviers bevoegd zijn.